Detox

Holistic-KroppOchSkönhet3Mars-V2

Min första annons för Holistic. Här mötte jag den trista verkligheten att man inte får säga vad produkten är bra för. UltraBalans tar kål på parasiter och UltraDetox rensar upp i tarm och stöttar njure och lever. Men det fick jag alltså inte säga. Därav metaforen med toaborsten. Här skrev jag om annonsen i min blogg: bums.nu/636 och här skrev jag om jakten på en toaborste i Reservatet STHLM: bums.nu/641.

En sak som jag inte gillade med annonsen då jag fick se den i tidningen och hade hunnit smälta den var att den var för steril, för ren. Där föddes idén med naturbården som syns i de efterföljande annonserna nedan och som kom att bli en viktig punkt i all Holistics design efter detta.

Liggande-Holisticannons-i-Kommunal

Holistic-annons-i-Kommunal-stående

Detoxannons

50-70-Affisch-Detox-2-burkar

Som märks på annonserna ovan så hade vi en period så vi sa mer än man fick säga. Bilden nedanför vågade vi inte ha som annons, men den gick som affisch ett tag innan vi fick plocka bort den:

50-70-Affisch-Detox-alla-örter

Holistic-ultra-detox-annons-SVD

Ovan är en mer städad annons med bara UltraDetox.

Holistic Expressen hälsa kropp och själ
Ovan är en minimal pluggannons som gick i Expressen i 12 veckor. Helt bortkastade pengar.

Holistic Detox
Ovan är den affisch/annons som kom till i slutet av 2011 och som i skrivande stund fortfarande används.