Närstridsskolan i Kvarn

Närstridsskolan i Kvarn

Min hustru bad mig ta med Maja och åka till Markstridsskolan i Kvarn som firade 50 år och hade öppet hus. Jag skulle aldrig komma på tanken att åka dit själv, men Jayvi är ju dotter till en militär så hon ville att jag skulle ta många bilder som hon kunde skicka till pappa.

Faktum är att jag och Maja hade en supertrevlig och kul dag. Roligast tyckte Maja var att leka med hinderbanan.

Annars kunde man både provsitta och provåka stridsvagnar och leka med alla möjliga sorters vapen och besöka en SIB-stad (strid i bebyggelse) där vi fick se solader spränga dörrar och skjuta sig in genom fönster med mera...

Jag upptäckte dessutom att de hade fina löprundor i skogen som även allmänheten fick använda. Jag återkommer med mer info så fort jag testat någon av dem.

Jag hoppas de gör om detta fler år.

Närstridsskolan i Kvarn

Närstridsskolan i Kvarn6

Närstridsskolan i Kvarn

Närstridsskolan i Kvarn