Öninge camping

oninge
Vi gjorde hemsida, logga och turistbroschyrer åt Öninge camping. Loggan gjorde Ulrika Säljeby. Design av hemsidan gjorde jag, Ulrika och Thomas Barregren. Texterna skrev jag. Kodning och programmering gjorde Thomas.

oninge-jord.jpg
Några år senare, när jag jobbade på Holistic ringde Camilla och sa att hon skulle stå på mässa och frågade om jag hade nån idé. Jag mindes första gången vi hade besökt dem och suttit i deras vardagsrum och tittat ut öven en vindpinad snöig åker där campingen skulle byggas, och Camilla berättade hur hon och hennes man hade suttit där själva en dag då idén att bygga en camping på åkern kom.

Jag föreslog då att de skulle ta med en hink med jord från åkern och sätta ner en skylt med en rubrik på. Jag gav förslag på olika rubriker. När mässan var över skickade de bilden ovan till mig. Där hade de skrivit ner alla mina rubrik förslag istället för att välja en.

Synd, för bara en rubrik hade varit bättre, men kul för annars hade jag aldrig kommit i håg vilka olika rubriker jag tipsade dem om.