Utvärdering av Framtidsdagen

Utvärdering av Framtidsdagen

I dag har jag gjort en utvärdering av Framtidsdagen (som jag skrev om i går). Ett syfte med denna föreläsningsdag är ju att se vilka nya, annorlunda kurser som kan vara intressant för oss att satsa på.

Utvärderingar brukar ju vara tråkiga, vilket är anledningen till att jag publicerar mitt arbete i dag, för det var en kul utmaning att göra något bra av det. Det här är ett bra exempel på hur kul det är att vara grafisk designer. Även tråkiga jobb är roliga...

Framsidan (ovan) är inte lika färgglad som de brukar vara, men en utvärdering ska ju inte vara för glad. Dessutom skulle jag skriva ut 100 ex à 10 sidor i en skrivare, så jag ville inte krångla till det för mycket.

Utvärdering av Framtidsdagen

Sidan två ska förhoppningsvis ge fler inlämnade utvärderingar.

Utvärdering av Framtidsdagen

Sidan tre visar hur det sedan ser ut. Alla föreläsare får en egen sida. Jag fick grubbla en del om skalan. Ska jag ha från -5 till +5 fem? Nej, det ser så negativt ut med minus. Jag kör en tiogradig skala på plus istället.

Ska jag tala om för folk att de ska ringa in eller stryka under den siffra som de väljer? Så gör ju alla andra när de skapar utvärderingar, men nej... jag utgår från att mina gäster fattar det själv.

Ska jag tala om att 1 är sämst betyg och 10 är bäst. Ja, jag skriver något så folk vet hur de ska tänka...

Hur delar jag in de olika frågorna rent grafiskt? Jag gör en pil som dessutom blir rödare ju hetare de tycker att föreläsaren är.

Räcker det att de sätter betyg? Nej, det är så lätt att säga att de vill ha en kurs. De måste bekänna färg och säga vad de vill betala (en del av dagens föreläsare är allt annat än billiga).

Utvärdering av Framtidsdagen

Och på sista sidan släpper vi loss håret med en illustration som jag bett min favoritillustratör att göra bara för att jag vill ha en enhörning till detta citat som jag gillar så mycket.