Världens bästa VM

Världens bästa VM

Jag har gjort en ny logotyp åt Vadstena maraton. Den gamla som du ser nedan är ju lite tidsbegränsad. Jag har ju ett tryckeri som ska trycka affischer och ett som ska trycka klistermärken. Och just för klistermärkena ville jag ha en mer tidlösa logga.

Jag har dessutom lekt med att VM 2012 är världens första VM. Men vad ska jag säga nästa år då? Svaret blev att kalla det Världens bästa VM. Så klart.


Det har varit roligt att leka fram dessa två för jag har ritat bokstäverna själv med ens stil som jag använde som ung då jag tyckte om att göra skyltar med brännpenna.

Första loggan nedan gjorde jag med en digital ritbräda som jag inte har någon direkt erfarenhet av. Den nya loggan ovan gjorde jag med min bärbara Mac och ritade med fingrarna på musplattan. Otroligt nog fungerade det. Jag börjar få upp snitsen på det.

Jag tänkte när jag gjorde den att den får gärna bli barnslig men inte amatörmässig. Och nu när den är klar känns det som jag lyckats. Jag är lite kär i den, så som man blir när något är klart.

Ända tills nästa sak är klar.

Vadstena maraton och halvmara 2012